-Csökkentve a padkától-padkáig tartó távolságot (ami eredetileg mintegy 50 méter széles volt) – ezzel könnyítve és rövidítve a gyalogos átkelést.
-A nagy sebességgel is bevehető kanyarokat (amit az ábra “high speed curve”-ként jelöl) átalakítani úgy, hogy azok a sebesség határozott csökkentésére ösztönözzék az autózókat.

Le kell számolni azzal a mítosszal, hogy egy utca akkor biztonságos, ha az autózó könnyen átlátja az utat és magabiztosan közlekedik rajta (akár gyorsulva). A világ nagyvárosaiban már úgy alakítják át az utcákat, hogy az autóst arra ösztönözzék, hogy nagyon óvatosan közlekedjen és véletlenül se tudjon nagyobb sebességre kapcsolni a lakóövezetekben.

Láthatóan nemcsak biztonságosabb lett így az utca, de kétoldalt két minitérrel is élhetőbbé és szerethetőbbé vált.

Fotó/ábra: Urbanista